måndag 26 maj 2014

2 veckor kvar till fight!

2 veckor kvar till match. Formen känns bra, boxningen sitter bättre och bättre. Mina knä är vassa och sitter där de ska. I clinchen känner jag mig starkare och starkare för var gång vi clinchar. Jag har ju dessutom ikväll haft förmånen att få clincha med Yassir. Inte nog med att han väger mer än mig, dessutom är han teknisk som fan i clinchen. Det gäller att vara fokuserad, avslappnad och stark i rätt lägen för att inte bli helt överkörd.

I förmiddags blev det ett besök i Borås på huvudkontoret för Adidas The Budo Store. Det var ett trevligt besök och jag fick med mig ett gäng grymma prylar som jag redan börjat använda. Det jag gillade framförallt var att få höra hur de arbetar och hur mycket de värdesätter feedback från oss fighters. Det är nyckeln för att kunna utveckla bra produkter. De har ett sunt tänk kring hur de vill synas och uppfattas. Med ett förflutet inom mediabranschen är jag ju en marknadsföringsnörd och älskar att lyssna på sånt gott snack. Till att börja med ska jag att testa och utvärdera tre olika modeller av handskar som jag kommer att använda till olika delar av min träning. 
Efter kvällspasset idag passade jag även på att plocka upp ett gäng påsar Beef Jerky. Det är guld värt de kommande två veckorna eftersom jag måste vara strikt med min diet. Jag har gått upp lite i vikt och väger nu 63kg på morgonen.

Imorgon fortsätter resan mot titelmatchen och titeln som WMC Scandinavian Champion. Det finns inga genvägar om man vill bli bäst. Det gäller att vara en fighter ända in i själen. För det är egentligen nu som matchen avgörs. Alla svettiga pass, alla tunga intervaller i backen, alla pass då du är trött och spyr på allt som har med träningen att göra. Där har du den egentliga utmaningen. Alla kan gå en match. Den varar ändå bara i 15 min, om man går tiden ut. Utmaningen både fysiskt och mentalt ligger köra ett ordentligt "training camp" och ge allt varje dag, varje pass. No matter what!! This is what we do. All day every day!

Handskar, benskydd, tandskydd, lindor och en stooor väska.



Öppnade en påse för att gotta mig och kolla på avsnitt 8 av Game Of Thrones. Men måste tydligen vänta tills 1:a juni...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar