onsdag 21 maj 2014

WMC Scandinavian titlefight!

"What the mind can conceive it can achieve" uttjatat citat av Napoleon Hill? Kanske beroende på vem man frågar. Stämmer citatet? Det gör det fan i mig kan jag lova. Självklart så länge man även lägger ner jobbet som krävs. Jag vet inte hur många gånger jag har råkat ut för händelser eller situationer där jag fått bevisat för mig att citatet stämmer till 100%. Det är iaf min tolkning. Visst jag kanske inte kan tänka mig fram en resväska med en miljon som ploppar up ur tomma intet och hamnar i mitt knä. Samtidigt kan jag tänka mig vägen till en miljon och uppleva vägen dit flera gånger, tills jag nästan kan lukta på den, i kombination med att aktivt göra handlingar som leder till den önskade miljonen. Jag har valt att tro på det och kommer att fortsätta föra det. Framförallt två händelser senaste tiden har förstärkt min tro på citatet och min tro på att förståelse för våra mentala processer är A och O för att lyckas nå sina mål här i livet.

1. Jag missade SM pga att jag varit borta från matchscenen ett tag och hade som följd något bristande motivation till att träna hårt. Fokus blev istället att coacha och ibland jag ljög för mig själv (och andra) och sa att jag var helt klar med min fightkarriär. Jag fortsatte träna och sakta men säkert kom känslan och kärleken tillbaka. Efter SM var min plan att utmana vinnaren i -63,5kg alternativt -67kg för att kanske kunna slå mig in i landslaget inför VM i Malaysia. Jag var helt inställd på att göra det, men det blev aldrig av pga att VM låg tätt inpå och tiden var knapp. Av en händelse får jag ändå chansen att representera Sverige på VM i Malaysia i-57kg och möta de bästa i världen.

2. Jag har länge velat gå en match om en proffstitel. I november var jag tvungen att lämna återbud, pga skada, till en fight mot Dennis Schneidmiller om WKU's VM titel i 71kg. Jag blev självklart ledsen eftersom jag dels vill uppleva en titelmatch och vinna en viktig titel. Idag kan jag avslöja att jag skall gå en drömmatch i Stockholm 7/6. Jag möter tuffa Julien Bengtsen från Danmark i en match med fulla thairegler. Det innebär ett krig på 5x3min där armbågar är tillåtna. Bäst av allt är att vinnaren får titulera sig WMC Scandinavian Champion i -58,97kg.

Som sagt dreams do come true as long as you work for them. Jag kan lova er att jag jobbar för fullt för att vara i mitt livs form när jag går upp i ringen 7/6.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar