lördag 17 maj 2014

Vikingtema, ny samarbetspartner och drömmatch på gång!

Japp denna vecka har jag kört vikingtema med mina barn. Vi har läst sagor om vikingar och asagudar. Jag hittade grymt bra animerade filmklipp på ur.se om Oden, Mimers brunn mm. Det är jättekul och intressant även för mig. Jag älskar att läsa om historia och religon. När jag var liten (5-6 år) brukade jag bläddra i syrrans historiebok från högstadiet. Jag kunde inte läsa men älskade att titta på bilderna. Det var där intresset väcktes och sen har det bara följt med. Kingsley är något mer intresserad av Odysseus. För honom har jag läst lite om Odysseus och hans äventyr. Det är rena historielektionerna på kvällarna. Jag har valt att göra om berättelserna lite eftersom vissa delar är kanske inte så barnvänliga. Nästa vecka tror jag att det blir ett nytt tema...om grabbarna går med på det. De har en tendens att vilja höra samma saga eller se samma film flera gånger om. Precis som jag själv när jag var liten.

Matchträningen är fullt igång nu och jag kör 2 pass/dag. Jag har fått en del hjälp av min barndomsvän Mohamed Saif. Han är också thaiboxare men har sin grund i traditionell boxning. Jag har alltid fått höra att jag slår väldigt hårt för min vikt och att högern framförallt besitter knockout styrka, vilket är kul. Däremot behöver jag finslipa tekniken så att jag kan utnyttja styrkan till max. Vi har jobbat mycket med fotarbete, sidoförflyttningar och explosivitet. Jävligt kul att köra med en så skillad boxare som Mohamed.

Periodvis händer det väldigt mycket i mitt liv. Just nu är en sådan period, och jag njuter för fullt. Jag har bl a fått en ny samarbetspartner, Bringwell, som framöver kommer att förse mig med kosttillskott. Min personliga favorit av de produkter jag fått hittills är Multipower Iso Drink och EAA Powder från WNT. Jag experimenterade lite igår och blandade båda tillskotten i samma vattenflaska. Resultatet blev godis. Det smakar verkligen som godis. Skitgott!! Passar mig perfekt!! Jag kommer att fortsätta mixa de båda och dricka både innan och under passen. Jag tycker att att det är lättare att behålla fokus när mjölksyran och tröttheten börjar smyga sig på.

Håll utkik här på bloggen. Kommer att presentera en grym match som jag blivit bokad för. Jag kan inte berätta jättemycket just nu, även fast jag vill. Det jag kan säga är att det är en drömmatch. Dreams do come true as long as you work for them!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar